~VÄGEN TILL DITT BÄSTA JAG~


YOGA NIDRA

Y O G A N I D R A - Den yogiska sömnen

 

I en yoga nidra är du medvetet närvarande i ditt sinne med en maximalt avslappnad kropp. Tillståndet kan liknas vid hypnos. Det tillstånd där du kommer i kontakt med ditt undermedvetna. Där du kan ha lagrade händelser och situationer från tidigare i livet som stör och påverkar dig i ditt nuvarande liv, där du kan ha känslor, beteenden och reaktioner du vill titta över och påverka och förändra. Dessa situationer och känslor kommer du i kontakt med i en yoga nidra, och kan rensa och få förståelse och acceptans för på ett lättare sätt. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En yoga nidra är en adaptogen praktik, det vill säga att du får det du behöver just i stunden. Du behöver själv inte görã någonting, inget kan blir fel. Du behöver bara lyssna till guidningen, eller inte ens det, för om du somnar är det sömn du behöver. Yoga nidran kommer ändå ge dig det du behöver som mest just där och då.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Yoga nidra är en form av avslappning eller meditation, skillnaden är att den är utformad efter ett givet koncept och innehåller delar som i ett recept. I varje del blir du guidad och bara helt avlsappnat följer med i vilan. Ditt sinne tas med i olika utformningar av avslappning. Dessa olika utformningar av receptet yoga nidra gör att dina hjärnvågor försätts i ett tillstånd med Thetavågor, dessa hjärnvågor som framträder när vi har vår mest kvalitativa nattsömn vilket också innebär att en yoga nidra på 20-30 minuter sägs motsvara 2-3 timmars nattsömn eftersom våra mätbara vågor i hjärnan försätts i detta tillstånd som kallas Theta. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vill du också ha kvalitativ vila och avslappning? Följ med i guidningen och låt dig komma till landet mellan vakenhet och sömn. Ett totalt avslappnat tillstånd där sinnet är vaket. Där du efteråt känner både en skön avslappnande känsla men även påfyllnad av kraft, energi och läkning.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det du ska göra innan du spelar upp din yoga nidra är att lägga dig riktigt, riktigt bekvämt på en lugn och trivsam plats, bädda upp kroppen till maximal avlsappning med kuddar, filtar, bolster om du har, kanske lägga något över ögonen för att minska yttre intryck. Känn efter om du vill ligga på sidan eller på rygg, eller på mage. Du ska vara i en så vilsam position som det är möjligt för bästa möjliga avslappning. Sen kan du förstås ändra position om du behöver under yoga nidran men utgå från att du förbereder dig så att du kan ligga stilla och bara njuta av stunden. Denna yoga nidra är på cirka 20-25 minuter

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Yoga Nidra - Din vilsamma energiboost.

Välkommen!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vill du ha din egen yoga nidra att spara ner och lyssna på när du behöver komma ner i varv eller innan du ska sova? Skicka mig din mailadress och swisha 99:- till 123 500 00 39 Mia´s Livsdesign, så skickar jag dig en länk. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Namn*
E-postadress*
Meddelande*