~VÄGEN TILL DITT BÄSTA JAG~


DET MEDVETNA ANDETAGET

Det första vi gör - och det sista vi gör - ANDAS.

Men HUR andas vi?

Hur mycket kan vi påverka vårt välmående genom andetaget - och hur gör vi för att genom andetaget förbättra vårt mående?

Andningen - en av de kraftfullaste verktygen för att sänka inre stress.

En bra andning när vi tränar gör att vi tillverkar energi effektivt, och dessutom förbrukar mindre av den tillgängliga energin. Vi kan alltså göra mer med mindre ansträngning. Vi får bättre uthållighet och återhämtar oss snabbare efter utförd träning, hur bra kan det bli?

Fem enkla principer för en bra andning:

*Andningen ska ske in och ut genom näsan
*Andas med diafragman - bukandning
*Avslappnad andning
*Rytmisk andning
*Tyst andning

För att uppnå dessa principer ingår i kursen 28-dagars andningsträning övningar som hjälper dig till detta önskvärda andningssätt.

Vad ger då en försämrad andning för konsekvenser?

Att vi inte har en så särskilt bra andning kanske inte är något vi ens tänker på. Det man upprepar tillräckligt länge blir ju som bekant en vana och när vi andats felaktigt länge nog finns risken att detta blir permanent och ger ökat stresspåslag, syrebrist och energibrist. 


Det som händer i kroppen vid försämrade andningsvanor är:

*Nervsystemet hamnar i obalans
*Luftvägarna blir trängre
*Hjärtat får jobba hårdare
*Syret frigörs inte
*Mindre energi produceras
*Gasutbytet i lungorna minskas
*Proteiner fungerar sämre


Vad dessa konsekvenser vid försämrade andningsvanor innebär för kroppen förklaras i kursen 28-dagars andningstränging.

I kursen 28-dagars andningsträning ingår också information om hur en försämrad andning påverkar tänderna och ansiktets utveckling, sömnkvalité, hjärta och cirkulation, astma, allergi och KOL, smärta, värk och trötthet, fettförbränning och matsmältning. 

 

Är du intresserad av det medvetna andetaget och andningsträning? Fyll i formuläret nedan så får du information om 28-dagars andningsträning.

I kursen ingår boken "Medveten andning" av Anders Olsson (grundare till Medveten andning), sleep-tape (att tejpa munnen när man sover gör att vi andas genom näsan vilket är en stor fördel ur hälsosynpunkt) och en andningstränare "Relaxator".

SÖKES!!! - 2 ÖVNINGSKLIENTER I MEDVETEN ANDNING

Som avslutande prov i min utbildning till instruktör i medveten andning ska ett arbete lämnas in där jag coachar två övningsklienter. Som övningsklient betalar du 450:- för coaching vid 4-5 tillfällen, boken Medveten andning, sleep-tape och Relaxator, ett verktyg vid träning i medveten andning, (ordinarie pris) 1195:-.

SÅ, PASSA PÅ OM DU VILL TESTA MEDVETEN ANDNING

Fyll i kontaktformuläret nedan om du är intresserad så återkommer jag till dig!

SLEEP TAPE - TEJPA MUNNEN NÄR DU SOVER

BOKEN MEDVETEN ANDNING AV ANDERS OLSSON

ANDNINGSTRÄNARE - RELAXATOR

Namn*
E-postadress*
Meddelande*